18 marts 2011

Løvindes datter: Slyngelgudens valg

Titel: Slyngelgudens valg
Forfatter: Tamora Pierce
Handling: Alanna og Gergis 16-årige datter, Alianne, er en meget selvstændig pige. En dag tager hun ud og sejler. Alianne kommer bare aldrig hjem til Piratklippen, hendes hjem, fordi hun bliver taget til fange af pirater. Efter nogle uger til havs, kommer hun af skibet, på kobberøerne. På kobberøerne bliver hun solgt som slave til en rig og adelig familie. Heldigvis behandler de deres slaver okay, altså bedre end slave-standarden. Desværre, kommer familien i unåde hos kongen og bliver forvist til den anden ende af landet, og kun få slaver og tjenestefolk kommer med, Alianne er en af de heldige.
Rating: ***** (5 stjerner)
Fordi: Jeg sad 'klinet' til bogen siden jeg startede, efter jeg havde haft den liggende i et par uger, for da jeg lige havde fået fat i bogen, gad jeg egentlig ikke læse den, spørg mig ikke hvorfor... Men det fortryder jeg nu, den er fantastisk!!!

- Bloggeren

Ingen kommentarer:

Send en kommentar