20 juni 2011

Twiches 1: Tvillingemagi

Koster mellem 85 kr og
100 kr som paperback
Titel: Tvillingemagi
Forfatter: H. B. Gilmour og Randi Reisfeld
Handling: Tvillingepigerne Artemis og Apolla bliver adskilt som ganske små, fordi der er en ond troldmand der jagter dem. For at troldmanden ikke får fat i pigerne vælger, tvillingernes beskytter, Ileana, at skille dem ad og får hjælp af troldmanden Karsh.
Begge piger lever i mange år uden at vide at de har en tvillingesøster. Artemis, som er går under navnet Alex bor hos hendes mor, i Montana, i en campingvogn. Mens hendes tvillingesøster Apolla, som også hedder Cam, bor i et rigt kvarter i Marble Bay.
Dag Cams familie tager til Motana på ferie møder pigerne hinanden for første gang i den temapark hvor Alex arbejder.
Rating: ***** (5 stjerner)
Fordi: Jeg har flere gange overvejet at læse den, men har egentlig ikke rigtig gidet. Så for et par dage siden havde jeg ikke rigtig noget at læse i, så kom jeg i tanke om at jeg havde overvejet den. Og hold da op! Den kan da kun anbefales... Jeg er helt vild med den. Det der hekse/mystiske univers, jeg elsker det. Og så det der finde sin anden halvdel, som ikke særlig mange tror på, og den måde de takler det på. Sproget er nemt og flydende, men har nogle små gammeldags vendinger, men det betyder ikke så meget.
Meget få bøger får topscore, og denne bog er en af dem, så den vil jeg virkelig anbefale at I læser

- Bloggeren

Ingen kommentarer:

Send en kommentar