10 april 2012

Døde piger lyver ikke

Titel: Døde piger lyver ikke (Eng: Thirteen reasons why)
Forfatter: Jay Asher
Handling: Clay modtager en pakke uden afsender, han finder dog hurtigt ud af at det er en vidersendelse af det kædebrev den nu afdøde Hannah Baker satte i gang. I pakken gemmer der sig 7 kassettebånd og på hver side er der skrevet et tal i rækkefølgen 1 til 13. Clay sætter det bånd i kassetteplayeren, hvor der står 1 på, og pludselig bliver han hvirvlet ind i Hannahs sidste dage. Og han finder ud af at han er en af de tretten grunde til, hun begik selvmord.
Rating: ***** (5 stjerner)
Fordi: Her er der tale om en god oversættelse og en rimelig korrekturlæsning, desværre er der blevet sparet på korrekturen på det seneste hvilket ødelægger lidt af historien. Men her klare historien sig fint alligevel. Jeg var i hvert fald helt solgt. Jeg kunne rent ud sagt ikke lægge den fra mig, så to dages uafbrudt læsning gjorde at jeg var færdig på no time.
Bag i bogen findes der lidt ekstra-materiale, og det er nu meget hyggeligt, men jeg savner nu de papirer Hannahs klasse får udleveret om selvmord, jeg syntes helt klart de passer ind under ekstra-materiale. Men det har jo intet at gøre med selve historien, så det gør ingenting ved dens karakter, selvom det helt klart vil gøre hele oplevelsen bedre.

- Bloggeren

1 kommentar:

  1. Hejsa,

    Jeg ville lige lade dig vide, at jeg synes, at det er en skøn bogblog du har kreeret. Jeg håber det er acceptabelt, at jeg tager dit link med tilbage til min egen bogblog. :)

    God weekend.

    www.majasolsblog.dk

    SvarSlet