11 juli 2012

Beautiful Dead 2: Arizona

Advarsel! Dette er bog 2, videre læsning kan afsløre handling fra den forrige bog.

Titel: Beautiful Dead 2: Arizona
Originaltitel: Beautiful Dead 2: Arizona
Forfatter: Eden Maguire
Forlag: Politiken

Handling: Nu er det tid til at opklare mordet på Arizona, og det er ikke nogen nem opgave. Faktisk bliver det rigtig svært, for der er ingen , der vil tale om Arizona, og hvis der overhovedet bliver talt om hende, er meget af det løgn. Det bliver en meget svær opgave for Darina at løse, og hun får bug for masser af hjælp fra De Smukke Engle, som i forvejen har meget at tænke på med et nyt bygningsarbejde tæt deres tilholdssted, og så er der en ny engel der skal tilvendes.

Bedømmelse:***** (2 stjerner)
Anmeldelse: Spændende og holder et tempo, men så stopper rosen også der. For det første er hovedpersonen meget irriterende, på måder der ikke er til at forklare. For det andet virker den "fantastiske" kærlighed der er mellem Phoenix og ikke beskrevet særlig godt, det skrives som en ligegyldighed. Og lad mig sige ganske tydeligt; AT KÆRLIGHED ER VIGTIG!
Jeg kan godt selv se, at jeg måske ikke ligefrem er målgruppen. Og jeg ved da også at der er mange piger der er eller har været helt vild med Beautiful Dead, lad dem om det, så længe jeg ikke behøver udvise falsk begejstring.
På flere måder minder den faktisk om Twilight, som jeg forresten ikke syntes er helt tosset, med den halvdøde smukke dreng og pigen, der på flere måder er en outsider, og småirriterende, og som ikke kan se, at der skal være andet i hendes liv en denne fantatiske dreng.
Så selvfølgelig er der nogle piger der er vild med Beautiful Dead, ligesom med Twilight, jeg er nok bare mere til vampyrer og især ulve.

- Bloggeren

Ingen kommentarer:

Send en kommentar