12 marts 2013

Top 10 tirsdag - Spring 2013 tbr list

Top 10 tuesday (dansk: top 10 tirsdag) er et begreb fra bloggen The Broke and the Bokish, hver uge kommer der et nyt emne, og denne uges emne er spring 2013 tbr list (altså liste af bøger man vil læse i foråret)

1. Stormfulde højder af Emily Brontë
Ja det er jo en klassiker, og jeg har virkelig en ting for klassikere, såeh, måske det er nu jeg skal forsøge at begynde på den.

2. Os som solen skinner af Karin Feit Almgren
Prøv at google den. Lyder den ikke spændende? Det synes jeg i hvert fald, så den blev også tilføjet til min fine liste.

3. Slettet af Teri Terry
Den er slet ikke udkommet endnu, men de søde folk på Nyt Nordisk Forlag har skrevet til mig og hørt jeg vil anmelde den. Og hvis I lige læser hvad den handler om, lyder den så ikke spændende, jeg glæder mig i hvert fald til at læse den.

4. The Perks of being a Wallflower af Stephen Chbosky
Jeg fik den af min onkel og tante i julegave og jeg har bare virkelig glædet mig til at læse den, især når jeg nu, endelig, har set filmen (og den kan klart anbefales, hvis I ikke allerede har set den)

5. Jane Eyre af Charlotte Brontë
I kan næsten gætte jer til at jeg har tænkt mig at have et Brontë-marathon, især fordi alle tre søstre er repræsenteret her, kig længere ned af listen.

6. Ude og vende af Merete Pryds Helle
Okay, det her en totalt ungdomsbog, om skilsmisser, sammenbragte familier og stoffer. Noget der interesserer mig (og jer?), og så har jeg læst et andet værk af Merete Pryds Helle og det var sgu godt.

7. 6 af Ronnie Andersen
Et af de søde mennesker jeg kender har foreslået mig at læse den her bog, jeg må indrømme at jeg ikke ved hvad den handler om, men jeg stoler på at den er god, haha.

8. Agnes Grey af Anne Brontë
Hun er med for at fuldende min ide om at have et Brontë-marathon, og jeg glæder mig rigtig meget til at begynde.

9. Dræb ikke en sangfugl af Harper Lee
Den opmærksomme læser ved at jeg har været i gang med at læse den før, men jeg kom aldrig særlig langt i den. Det var ikke fordi den var kedelig, der skete bare så utrolig meget i mit liv da jeg læste den, så jeg havde slet ikke tid til at læse den, øv.

10. Drømmespinderi af Patti Smith
Endnu en bog jeg er blevet anbefalet af en af de søde mennesker jeg kender, og igen satser jeg på den er god. Den har fået gode anmeldelser, så det er den jo nok.

2 kommentarer:

  1. Jeg elsker "Dræb ikke en sangfugl", det er en av mine absolutte favorittbøker <3 Jeg har både "Jane Eyre" og "Wuthering Heights" her, men jeg har enda ikke lest noen av de to bøkene. Det burde jeg snart prioritere :)

    Ha en super helg!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder da super skønt, jeg glæder mig rigtig meget til at begynde igen, for bare de 100 sider jeg læste, var super, super gode.
      Og ja, Jane Eyre og Stormfulde Højder - endnu to bøger jeg glæder mig til at begynde på.
      Tak i lige måde ;)
      Knus
      Anna

      Slet