24 september 2013

Top 10 Tirsdag - bedste fortsættelser

Top 10 tuesday (dansk: top 10 tirsdag) er et begreb  fra bloggen The Broke and the Bookish, hver uge udkommer der et nyt emne, og denne uges emne er de bedste fortsættelser af en serie.

1. Vild Magi (De Udødelige) af Tamora Pierce
Jeg er generelt ret vil med Tamora Pierce, hendes bøger skuffer aldrig og der er da udkommet en del af dem nu. 

2. Harry Potter-fortsættelserne J. K. Rowling
Det er en af mine all time yndlingsserier, bøgerne passer jo rigtig godt sammen, de fletter sig jo nærmest sammen. Det gør jo at det ikke bare bliver endnu en bog i en serie.

3. Pandæmonium (Delirium 2) af Lauren Oliver
Jeg var helt vild med 1'eren, og pga. det blev jeg ret bange for hvorvidt 2'eren bare ville være en åndssvag 2'er - en af de der bøger der bare kommer til for at tjene penge og fortsætte serien, fordi det er være nemt.

4. Pretties (Uglies-triologien) af Scott Westerfeld
Endnu en af mine yndlingsserier især fordi den udvikler sig i hver bog. For hver gang rykker man længere ud af sikkerhedszonen og længere ind i det modsatte.

5. Ulvebaner (Nightshade 2) af Andrea Cremer
Okay, her en serie jeg er ret vild med af to årsager. Den ene er at bøgerne passer rigtig godt sammen som serien. Og det andet er at den omhandler ulve, og jeg er helt vild med ulve! (Måske ikke den bedste grund, men det er dog en af dem)

6.  Afrika-triologien af Jakob Ejersbo
De her bøger er jo sådan set også en lang fortælling og det virker rigtig godt, man fortsætter bare hvor man sluttede og får mere og mere viden om personerne i bogen.

7. Løbeild (The Hunger Games) af Suzanne Collins
Jeg var helt vild med første bog og glædede mig rigtig meget til næste, og jeg må sige den skuffede mig ikke. Den er mere actionpræget og mere intens og begynder stort set hvor den første sluttede.


Jeg har kun 7 til jer, men til gengæld har jeg 3 fortsættelser, som jeg glæder mig helt vildt til at læse!


Jeg ved godt at den sidste bog ikke er en serie, men jeg glæder mig bare rigtig, rigtig meget til at læse den


4 kommentarer:

  1. Argh nej, jeg havde det helt modsat med Pretties. Haha. Jeg Elskede Uglies, men så gik det ellers støt ned af bakke synes jeg. 3eren fandt jeg decideret kedelig meget af tiden. :/

    SvarSlet
    Svar
    1. Uglies var klart den bedste af bøgerne, men jeg synes altså stadig at Pretties var en rigtig god fortsættelse :)

      Slet
  2. The faults in our stars - er nu også en meeeeegaaaa god bog !!!
    Det er virkelig en bog, som jeg bare ved du vil elske. Specielt pga. dens sans for humor og hvordan man bare lever sig ind i hovedpersonens synsvinkel "jahh godt nok er hun en pige :P"
    "pls. lav en tolkning af bogens slutning... har nemlig haft mange timers debat med min søster om den bog, så det kunne være spændende fra en tredje synsvinkel"

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har faktisk læst den, men på grund af tidsmangel har jeg mange anmeldelser jeg ikke lige har fået skrevet endnu, men jeg lover dig at jeg vil inddrage en tolkning af slutningen, men for at være sikker hvilken en af bøgerne taler du om TFIOS eller AIA?? man kan jo tolke på begge

      Slet