19 december 2013

Decemberlegen #19: Juletraditioner

Jo længere ind i december vi kommer, jo flere juletraditioner opdager jeg. Min familie har, som jeg skrev tidligere, en tradition for hvordan vi får vores juletræ. 
Vi har også flere bagetraditioner, den ene er fuldstændig afhængig af datoen. For på luciadag står mine forældre alt for tidligt op og bager lusekatte til når min søster og jeg står op. I år og sidste år har luciadag ligget på en hverdag, og det har været super lækkert at stå op en mørk vintermorgen og følge sin næse ud i køkkenet, hvor der er nybagte lussekatte, som kun venter på at blive spist.


En anden bagetradition er derimod ikke særlig afhængig af datoen, det er nemlig småkagebagningen. Vi bager pebernødder, vaniljekranse og brunkager. Min søster og jeg har ansvaret for at lave brunkagerne, dvs at stikke figurerne ud og pynte dem, når de er blevet bagt.
Det er nogle superhyggelige traditioner og der er flere hvor de kommer fra, men indlægget vil simpelthen blive for lange hvis jeg fortsætter.
- Anna

2 kommentarer:

  1. Hvor lyder det hyggeligt med jeres juletraditioner i din familie.

    God Jul! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak da, og et forsinket i lige måde :D

      Slet