05 april 2014

Funsies in Dublin - Adventures

Jeg har været så heldig at få muligheden for at kunne tage til Dublin på studietur. Så hele min klasse mødtes søndag formiddag i Københavns lufthavn og gik sammen gennem security og shopping-området for så at gå hele vejen ned til vores gate.

Køen til security. Ventetid: 16 min. Det eneste der holdt os i gang i denne kø var energien og
glæden til at vi snart var i Dublin


I Dublins lufthavn så jeg denne sag, som jo helt bestemt er Natbussen in disguise - no doubt!


Noget af det aller vigtigste ved at rejse er at kunne dokumentere at man var til stede, og her er selfies noget af det mest
fordelagtige. Det I kan se her er mig der dokumentere min tilstedeværelse på hostelværelset


Dublin er jo fyldt med broer, hvilket bliver tydeligt når man står på bro 1 og der er maks halvtreds meter til bro 2. Jeg er
vild med hvor nemt det er at finde rundt i byen pga. broerne, men når man, som jeg, har broskræk (dvs. mild form for bro-
fobi) så er det ikke den sjoveste by at udforske. Jeg kan dog sige at skrækken er blevet bedre efter dagene i Dublin, hurra! 


For mig at se er dette en meget fin repræsentation af byen. Jeg synes den er meget slidt at se på, men på en eller anden
måde får de gamledagsudseende pubber løftet hele byen og gør alting meget mere spændende at se på. 


En af de ting der har stået øverst på min bucket list for Irland/Dublin er at drikke en Guinness, hvilket jeg da også fik
gjort - mere end en gang. 


Jeg tog egentlig bare dette billede fordi jeg synes at det var sjovt at ordet 'kage' var klistret op på vinduet så mange gange,
og især fordi jeg jo er helt vild med kage. I Dublin har det jo en helt sikkert en anden betydning, men jeg har desværre
kunnet finde ud af hvad det kan være 


Min yndlingsbro i hele Dublin; Ha'Penny Bridge, med udsigt mod 'north of the Liffey'


Af en eller anden grund har folk også fundet på at hænge låse fast på Ha'Penny Bridge,
ligesom de gør i Paris. Jeg må dog indrømme at jeg ikke helt forstår det, men det ser nu ret fint
ud når man kommer forbi og ser alle der hængelåse der hver især repræsenterer kærligheden
mellem to mennesker


Temple Bar er både en kendt område og så er det også navnet på denne skønne bar. Jeg så den desværre ikke indvendig
da det er et rent tilløbsstykke når den er åben


Hvilket vi, mine venner og jeg, i den grad opdagede da vi kom forbi pubben en anden aften. Jeg havde desværre ikke mit
kamera med mig den aften, så jeg måtte forsøge at indfange bygningens skønhed og stemningen igennem kameraet på
min iPhone, hvilket jo ikke altid ender lige heldigt

Jeg har haft så mange spændende oplevelser, og jeg er slet, slet ikke færdig med at dele og fortælle om den - i'll keep posting 'em.
- Anna

4 kommentarer:

  1. Ååååh Dublin <3 Ha' Penny Bridge er så sød! :D
    Hvor sov I egentlig henne?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jaaah :3 Vi sov på et hostel ved navn Abraham House, det blev vist mest valgt pga prisen og at det lå tæt ved centrum :)

      Slet
    2. Tænkte nok jeg kunne genkende det :D Der har jeg sovet på alle mine tre ture dertil :P

      Slet
    3. Ah tænkte nok at jeg kunne genkende det :D Jeg har også sovet der på mine tre ture :P

      Slet