08 september 2014

Ude og vende på 36 timer



Jeg tror ikke jeg har fortalt jer om NUBB. NUBB står for Nordiske Ungdomsbogbloggere og er et projekt som jeg har været med i siden januar 2014. Vores mål er at skabe et rum for alle dem der interesserer sig for nordisk ungdomslitteratur, lige fra den danske Sanne Munk Jensen til islandsk sci-fi (nej, jeg ved faktisk ikke om det findes).

I fredags blev det så endelig lanceret med en fin reception i nærheden af Oslo - og jeg var der. Da jeg sidder i projektgruppen, og indtil videre er en af de få danskere i projektet, var det væsentligt at jeg var med. Det var også super fedt at være til stede, så jeg klager ikke - haha!



Det var 'veldig bra' som man vil sige det på norsk. Der var blevet inviteret 5 forfattere; Mats Strandberg, Sara B. Elfgren, Sanne Munk Jensen, Harald Rosenløw Eeg og Lisa Bjärbo - alle nordiske forfattere, alle med bøger der er udgivet i mere end et nordisk land.
Efter folk havde proppet sig med lækker pizza og fået minglet lidt, var det tid til at indtage pladserne og følge med i den paneldebat der skulle finde sted, med forfatterne som debattører. Det var en super fedt debat, hvor der både blev diskuteret forskellene mellem de nordiske lande og forfatternes indstillinger til bogblogging.


Hende med den hvide skjorte er den danske forfatter, Sanne Munk Jensen, og hende snakkede jeg en hel del med i løbet af aftnen. Jeg tror vi begge havde det godt med at vi begge var danske og vi derfor let kunne forstå hinanden. Derudover var det for mig en helt surrealistisk oplevelse at drikke cola, spise pizza og snakke om John Green med en forfatter der både er kendt og som jeg faktisk har læst noget fra. Det var en super oplevelse.


Ok, normalt er jeg ikke meget for at bede om at få taget billeder med "kendte" folk, men en gang i mellem er der undtagelser, især når der allerede var to andre lige før mig der allerede havde gjort det. Så nu har jeg et billede sammen med Mats Strandberg og Sara B. Elfgren (forfatterne til Engelsfors-triologien) og, indrømmet, det har jeg det ret godt med.

//Anna

4 kommentarer:

  1. ÅHHH er SÅ misundelig over at du har mødt Mats Strandberg og Sara B. Elfgren!!! ÅH heldige dig altså :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha! Jeg var også ret glad over at jeg fik mødt dem. De virker utroligt venlige og nede på jorden, hvilket jo er super fedt! :D

      Slet
  2. Åh hvor er det fint! Jeg glæder mig sådan til at høre mere om jeres tiltag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg rigtig glad for at høre :D Jeg glæder mig også til at det kommer op og køre sådan for real, det bliver for dejligt!

      Slet