11 august 2015

TTT - Flest læst

Top Ten Tuesday (dansk: top 10 tirsdag) er et begreb fra bloggen The Broke and the Bookish, hver uge udkommer der et nyt emne og denne uges emne er de ti forfattere du har læst flest bøgerne af. De forfattere jeg har skrevet på listen er fundet ved hjælp af to ting; Goodreads og min skønne bogreol.

1. Annie Dalton (12 bøger)
Hver og en af Daltons Agent Engel-bøger blevlæst af 11-13-årige Anna - gemt men aldrig glemt.

2. J. K. Rowling (11 bøger)
To ord, Harry Potter. (Samt alt hvad der er udkommet i hendes navn efter serien. Tillægsbøger og den der anden roman)

3. Tamora Pierce (11 bøger)
Jeg er vild med hendes bøger, så det hedder vist 11 bøger and counting...

4. Laura Ingalls Wilder (10 bøger)
Jeg er faktisk pt i gang med at læse West from Home, der er bog 11 i bøgerne om Laura Ingalls Wilders liv og jeg kan stadig ikke få nok!

5. Kate Brian (10 bøger)
Kate Brian er forfatter til Private - en serie jeg var obsessed med da jeg startede bloggen. Den er en blanding mellem Gossip Girl og Pretty Little Liars, og er faktisk slet ikke slem (især de første fire er de bedste).

6. Holly Black (9 bøger)
Jeg ved godt at Holly Black skriver meget andet end Spiderwick, men for mit vedkommende er samtlige de Spiderwick-bøger jeg har kunne få fingrene i.

7. L. M. Montgomery (8 bøger)
Jeg har godt nok også læst Emily-bøgerne for så længe siden at jeg næsten ikke kan huske dem, men hvis man vælger at tælle dem med har jeg faktisk læst 11 bøger med de skønne canadiske historier af Montgomery.

8. Lene Kaaberbøl (8 bøger)
Altså behøver jeg forklare grunden her? Jeg tror lidt navnet siger det hele, right?

9. C. S. Lewis (7 bøger)
Omg! Lige siden min mor læste Løven, Heksen og Garderobeskabet for mig da jeg var lille har jeg ønsket mig et skab som det i bogen der fører til Narnia!!

10. Stephenie Meyer (6 bøger)
Jep, jeg var en af de 13-årige twihearts da serien kom ud, så selvfølgelig har jeg læst alt hvad Meyer udgav i den periode.

Og nu over til jer; hvilke bøger forfatter står på flest af de bøger I har læst?

2 kommentarer:

  1. Sandemoe. Med MEGET! Men hendes serie er også på 47 bøger...

    SvarSlet
  2. Andet af Holly Black kan bestemt anbefales! 'The Darkest Part of the Forest' fandt jeg, på sin egen måde selvfølgelig, ligeså magisk som 'Spiderwick'! :)

    Cassandra Clare og Richelle Mead deler en førsteplads hos mig. :)

    SvarSlet