01 september 2015

TTT - øv-karakterer

Top Ten Tuesday (dansk: top 10 tirsdag) er et begreb fra bloggen The Broke and the Bookish, hver uge udkommer der et nyt emne og denne uges emne er karakterer som jeg ikke kan lide. På trods af min konstante irritation over diverse karakterer var denne list faktisk sværere end som så, fordi jeg har en tendens til at fortrænge den slags karakterer, så kun de gode får lov til at være fremtrædende i min hukommelse. Derfor er der denne uge kun 8 bøger på min liste:

1. Harry Potter (isærdeleshed bog 5!)
Pubertets-Harry er noget af det mest anstrengende og det er ofte jeg bare lader som om den bog ikke eksisterer, fordi der vokser for meget irritation frem inden i mig til at jeg kan holde det ud.

2. Tyrion Lannister (A Game of Thrones)
Jeg ved at der er flere der helt vild med ham, og det er jeg også blevet (efter jeg begyndte at se serien), men sådan havde jeg det bestemt ikke i begyndelsen. Jeg syntes han virkede arrogant og irriterende med hans sarkastiske kommentarer.

3. Penny Shoelace (Girl Online)
Åh, hvor jeg dog følte mig som en pubertetsbehængt pige, da jeg fulgte Pennys historie, for mine øjne sad konstant fast i loftet som en reaktion på den irritation jeg fulgte over hende og hendes tanker og opførsel.

4. Stargirl (Stargirl-serien, mest i bog 2)
I bog to, Love, Stargirl, forsvinder magien der i den grad omfavnede Stargirl i første bog. Her fremstår hun som klynkende og desperat i et forsøg på at genskabe hvad hun havde i bog et.

5. Erhard (Eremitten)
Jeg havde egentlig bare rigtig svært ved at forstå Erhard, hvilket gjorde at jeg blev ekstremt irriteret over hans opførsel og indgangsvinkel til alt. Derudover virkede han for mig selvynkende og gav sig konstant undskyldninger for hans handlinger.

6. Jacob Black (Breaking Dawn)
Fra film to var jeg 100% en del af team Jacob og var en af de der irriterende 13-årige der himlede op om hvor lækker han var og hvordan han passede langt bedre sammen med Bella end Edward gjorde. Det skiftede fuldstændig da jeg nåede til Breaking Dawn og Jacob ikke kunne andet end at surmule over alt.

7. Henning Dahlmose (Halløj på Christiansborg)
Jeg har det lidt de samme følelser til Henning som til Erhard (Eremitten), men Henning virker bare mere ynkelig og som et trættende bekendskab. Meget mere er der ikke rigtig at sige om Henning, han efterlod ikke et særlig indtryk hos mig.

8. Q (Paper Towns)
Da jeg læste bogen blev jeg ret forstyrret over Q's besættelse af Margo. Den virkede overdrevet og uhyggelig, hvilket resulterede i at jeg tog afstand til bogen og derved havde svært ved at nyde historien til fulde.

Hvad med jer? Oplever I nogle gange at I simpelthen ikke formår at holde af nogle karakterer? I så fald, hvilke?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar